جدیدترین مطالب خبری ایران تریبون

Grid List

«جنبش کمونیستی اروپا» به میزبانی حزب کمونیست یونان هفته گذشته در آتن تشکیل جلسه داد. در کنفرانس تحت عنوان “وضعیت حقوق کارگران در اروپا و تجربیات مبارزاتی کمونیست‌ها” نمایندگان حزب کارگر اتریش، حزب کمونیست انقلابی فرانسه، حزب کارگر کمونیست – برای صلح و سوسیالیسم (فنلاند)، حزب کمونیست جدید هلند، حزب کارگر ایرلند، حزب کمونیست کارگران اسپانیا، حزب کمونیست سوئد، حزب کمونیست سوئیس، جبهه کمونیست (ایتالیا)، حزب کمونیست یونان، اتحادیه کمونیست‌های اوکراین و حزب کمونیست ترکیه شرکت کردند.

نه به جنگ: حکومت حاکم بر ایران با فرستادن دهها فروند پهباد و موشک  به اسرائیل حمله ای را آغاز کرده که حتی اگر به همین یک شب ختم شود در نهایت قربانیان آن زنان ، کودکان و فرودستانی خواهند بود که به سفره آن تعرض شده و از سفره آنان اسباب این موشک‌پرانی ها تامین می‌شود  در جنگی تمام عیار هم بدیهی است که منافع هیچ یک از دو ملت گرفتار حکومت‌های مذهبی و  فاشیست تامین نخواهد شد و آوارگی و فقر دامنگیر مردمی می‌شود که در همین شرایط هم گرفتار تامین حداقل‌های زندگی هستند 

پلیس ایران می‌گوید طرح «نور» در سراسر کشور اجرایی شد. در ادامه طرح‌های حکومتی در تشدید فشارها و اذیت و آزار زنان، از شنبه ۲۵ فروردین، «طرح نور» برای برخورد با «زنان بی‌حجاب» در سراسر ایران اجرایی شد. در نخستین روز اجرای «طرح نور»  آغاز مرحله ای تازه  از مبارزه  حکومت علیه زنان بی حجاب است، گزارش ها حاکی است ده ها زن بی حجاب بازداشت شده اند.  فارس، خبرگزاری نزدیک به سپاه خواهان محروم‌کردن دوباره زنان از ورود به استادیوم‌ها شد.

یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ را بخاطر بسپارید. این روز مصادف است با حمله گسترده موشکی و پهپادی جمهوری اسلامی به کشور اسرائیل و محتملا سرآغاز هجوم نظامی ارتش اسرائیل به مراکز نفتی, نظامی و تولیدی و زیرساختهای اقتصادی ایران خواهد بود. این روز را همچنین میتوان نقطه عطفی در رفتار سیاسی حاکمان ایران در قبال ارتباطات در منطقه و درسطح بین المللی دانست.

انقلاب خیال‌ها: بداهه‌پردازی، مرکززدایی و پیروزی
 مبارزه‌ی جاری، همچون خود زندگی، یک بداهه‌پردازی جمعی است و به هرگونه «سناریوی از پیش‌نوشته‌شده»، هرگونه «کارگردان» و «نویسنده» و هرگونه سلسه‌مراتب میان آن‌ها که «تعیین» و آن‌ها که «اجرا» می‌کنند، نه می‌گوید.